Post legdag

 
Jag har lyckats ta mej både ner på och upp från toaletten idag (igår) så benträningen tog visst inte riktigt fullt så hårt som jag befarade. Eller, ljuger jag lite nu kanske? 
Det om toaletten är sant, men däremot har benen känts som, väldigt långt ifrån al dente-kokt, spaghetti. Jag brukar i 99 fall av 100 gå här hemma i lägenheten, för att försöka bibehålla den styrka som finns, men idag har rullstolen fått jobba på även här i mitt gigantiska mansion (49kvm). För att inte tala om Hans som har burit omkring på mej en del. 
Det är ju inte för intet jag peppade honom att börja om med gymmandet för några månader sedan, hehe. 
 
Jag brukar även vara sjukt tjurig när det gäller att köra rullstolen, jag vill köra själv, jag är verkligen som en sån 'kan själv'-treåring. 
Det ska till rätt mycket innan någon får skjuta på, om det nu inte är så att jag ska över någon hög kant eller så, men även det lät jag Hans göra idag. Jo tack, rejält slut. 
 
Nu är det nog lätt att tro att den här dagen har varit helt värdelös, men icke!
Slut-heten till trots ville jag verkligen ta vara på det finfina vädret ute, så vi åkte in till stan och satt på uteservering och smuttade på svalkande drycker. Mina dryckesval var inte helt oväntat såna med ganska högt koffeininnehåll. Man måste ju göra vad man kan för att bli männisch, hehe. 
 
På kvällen åkte vi till Hans lillebror & sambo där vi spelade Monopol. Det såg sjukt lovande ut för mej där i början, men när jag började hamna på väl så många hus-/hotellbefolkade tomter såg det inte lika bra ut längre. Till slut landade jag på en andraplats, så det får väl anses acceptabelt. 
Men jag tror tärningarna var preppade. Jag hade verkligen osannolikt otur där på slutet - varje gång jag slog var jag tvungen att betala typ 18 000 kr i hyra. Det är ju knappast rimligt! 
Måste ju för övrigt vara världens bästa service på dom hotellen, om det kostar 18 000 bara att befinna sig där i några minuter...
 
 
Ja som ni kanske märker på klockslaget, 05.49, har jag en sån här sömnlös natt igen. En painsomnia natt typ. 
Nå det är tur att internet finns, och att jag inte har hunnit läsa ut det än. 
Men det vore fint om jag somnar snart, vi ska tvätta kl 12 och det krävs fan enormt med energi för det. Mest mental dock, det är ju så sanslöst tråkigt! 



 
 

Kommentera här: