I'm learning to fl..walk

 
Oj så trött jag var när väckarklockan ringde idag. Klockan 11. Jag försökte intala klockan att den nog inte var 11 än, mer kanske typ 8 eller något. Det gick dåligt, den fortsatte vara 11. Satte mej i duschen i hopp om att kroppen kanske skulle bli lite piggare, det blev den inte, bara blöt. 
Fick skjuts till sjukhuset av Hans, och väl där, i det närmaste inhalerade jag en cappuccino. Skulle gärna ta emot koffein intravenöst om någon skulle vilja fixa det?
 
Så var det dags för dejt med sjukgymnasten för att testa träningsprogrammet hon satt ihop. 
Det började med tre bålövningar som görs liggandes på mage/rygg. Dom ser så löjligt lätta ut när man tittar på dom på pappret, sen testar man själv, och det känns som att man ska stryka med. Huvudvärken accelererar utav bara fan, och det snurrar. Underbart. 
 
Dom andra tre övningarna var för balansen, ståendes. I den första ska jag stå på ett ben, och med det andra benet röra vid prickar framför, på sidan och bakom mej. Det var jobbigt och snurrigt, och jag var tjurig och skulle prova flera gånger. Sjukgymnasten tyckte jag var väl så tjurig och tvingade mej att sätta mej ner. Det var nog ändå rätt bra, för jag var inte långt ifrån att tippa. 
Andra övningen var att stå rätt upp och ner och kasta boll. Bollfångeriet gick bra, jag är ju ändå gammal målvakt. Att stå och förflytta kroppsvikten mellan benen snabbt gick mindre bra, men det kan ju bara bli bättre. 
Sista övningen var att stå på ett ben, lyfta det andra och flytta en boll, under knät, från ena handen till den andra. Svajigt nanting där, det var tur att jag hade barren att hugga tag i (okej, ramla in i)
 
2-3 ggr i veckan ska jag göra dessa graciösa övningar. Jag funderar om jag ska vaddera golvet här hemma så jag slipper bli alltför pyntad. Av blåmärken alltså. 
Är lite besviken över när uppföljning bokades in. Inte förrän 8 september. Känns som att det är väldigt långt bort, men det får väl vara okej. 
 
När jag var klar hos sjukgymnasten sa axlarna till mej att dom ville träna lite, så då tog jag med mej dom och rullade in på gymmet. 
 
 
 
Nu är det bara till att träna, och hoppas på det bästa. 

Kommentarer:

1 Karin:

Hej på dej
Hoppas nu att det går bra med din träning, och att det blir bättre, men det låter som att du har ett hårt program:/ Kram på dej!
Raggar ni förbi här i Piteå så får ni gärna titta förbi!

Kommentera här: